¿ Por que ha decaído el ocio en Santa Coloma en los últimos años ?

Filed under: Sin categoría

OCIO EN SANTA COLOMA

En la ciudad podemos encontrar amplia oferta de restauración y no nos faltará un bar musical o pub donde tomar una copa hasta las 3 de la mañana,con una ventaja, todo muy cerca para ir a pie. El resto de opciones de Ocio es escaso y no está potenciado, la oferta cultural es limitada, (se podría hacer un esfuerzo desde la administración para atraer y acoger propuestas culturales) Los espectáculos ofertados en el “Teatre Segarra” deberían estar mejor publicitados, más variados y económicos. Se echan en falta espectáculos callejeros los fines de semana. La oferta en eventos deportivos de nivel es muy limitada y tampoco hay casi actividades para niños y tercera edad. Desde estas líneas invitamos al ayuntamiento a aceptar el reto y potenciar el ocio y a los colomenses a dar una oportunidad a Santa Coloma como opción para su tiempo libre.

Magi Alguero

secretaria de santa coloma de gramanet de la agrupacion de bcn-nord de ciutadans partido de la ciudadanía

 

UNA CRISI QUE HA FERIT DE MORT L’OCI

D’ençà que l’any 2007 es va iniciar l’actual crisi econòmica, les famílies han vist reduït el seu poder adquisitiu. Aquesta circumstància ha anat provocant que, de mica en mica, aquestes famílies hagin anat prioritzant la seva despesa tot destinant els seus ingressos a necessitats fonamentals com el menjar, l’habitatge o els estudis dels fills.

D’altra banda, l’aprovació de la nova llei del tabac ha fet que els establiments comercials tipus cafeteria o bar hagin vist minvat el seu nombre de clients. Cal afegir també el creixement de la quantitat de centres comercials pròxims a la nostra ciutat com ara La Maquinista, Heron City o Màgic Badalona al llarg dels darrers anys.

Essent autocrítics, també s’ha de destacar la manca d’oferta privada d’oci i la poca diversitat en tant que els equipaments culturals més grans de la ciutat (Teatre Sagarra, Auditori, Can Sisteré, Museu Torre Balldovina, etc.) són de gestió pública.

 

Mª Teresa Castellvi

presidenta

Fondo Comerç

Cal apostar per un oci popular, accessible, a l’abast de tothom

 

Cal apostar per un oci popular, accessible, a l’abast de tothom, no basat en el consumisme que proposava el govern amb projectes com els centres comercials Cúbics i el Portal de la Vila (actualment aturat).

S’ha demostrat que quan l’Ajuntament no posa entrebancs, molts projectes culturals i d’oci ben diferents que sorgeixen d’entitats i ciutadans tenen cabuda a la ciutat i són ben acollits: el Passatge Insòlit, el festival de rumba Rumbesòs, la fira Sabors del Món…

Algunes propostes concretes: són imprescindibles espais pels joves (gestionats pels joves) on trencar amb la idea d’oci igual a consum; que hi hagi un accés fàcil perquè el carrer i els espais municipals (Mas Fonollar, teatre Sagarra, Auditori de Can Roig i Torres, etc.) siguin el lloc on poder desenvolupar activitats lúdiques (jam sessions, cicles de cinema a la fresca, concerts) promogudes per les entitats, i que el govern també treballi per promoure’n.

Guida Martín.

Tags: